| Nitel araştırmalar - I | | Nitel araştırma yaklaşımları - VIII | | Veri toplama yöntemleri- III | | Veri analiz yöntemleri - III |
| Ders Verecek Öğretim Üyesi: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
| Doç. Dr. Ramazan YİRCİ | | Doç. Dr. Serkan ÜNSAL | | Doç. Dr. Yasin DEMİR | | Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM |
| | | | | | | Doç. Dr. Serkan ÜNSAL |
| | | | | | | Doç. Dr. Yasin DEMİR |
| DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: |
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 | Nitel araştırmaların tasarlanması, Nitel araştırmaların temel özellikleri | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 | Etnografik çalışmalar | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 | Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 | Uygulamalarla betimsel analiz ve söylem analizi |
| DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
| Çalışma konusun belirlenmesi, araştırılabilir bir soru oluşturulması, belirlene sorunun uygun bir teoriye dayandırılmasının nasıl olması gerektiği anlatılacaktır. | | Etnografik çalışmalarının tanımı, özellikleri türleri, güçlü ve zayıf yönleri ile işlem basamakları anlatılacaktır. | | Doküman analizi yoluyla tamamlanmış nitel araştırmalardan her bir grup için birer tane belirlenerek, araştırmalarda yapılan doküman analizi derinlemesine incelenecektir. | | Eğitim bilimleri alanında betimsel analiz yöntemiyle yayımlanmış makalelerden her bir grup için farklı birer makale belirlenerek, makalelerde kullanılan betimsel analiz yöntemi gruplar halinde tartışılacaktır. |
| DERS ADI: | | DERS ADI: | | DERS ADI: | | DERS ADI: |
| Nitel araştırmalar - II | | Nitel araştırma yaklaşımları - IX | | Veri toplama aracı geliştirme- I | | Nitel araştırmalarda inandırıcılık - I |
| Ders Verecek Öğretim Üyesi: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: | | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
| Doç. Dr. Ramazan YİRCİ | | Doç. Dr. Serkan ÜNSAL | | Doç. Dr. Yasin DEMİR | | Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE |
| DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: |
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 | Problem durumunun belirlenmesi | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 | Uygulamalar ile Etnografik çalışmalar | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 | Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri toplama araçlarının geliştirilmesi | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 | Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
| Problem durumu belirlenirken neler yapılmalı, hangi kaynaklardan faydalanılmalı, problem durumunun ne gibi özellikleri olmalı, konuları işlenecektir. | | Ders yürütücüsünün belirlediği üç etnografik çalışma, gruplara incelemeleri ve inceleme sonuçlarını sınıf ortamında tartışmaları için verilecektir. Gruplar kendilerine verilen çalışmaların bilimsel süreçlerini sırayla tartışacaktır. | | Bir problem cümlesi belirlenerek, her bir grup ayrı ayrı görüşme ve odak grup görüşmelerinde kullanılmak üzere görüşme soruları hazırlayarak, üzerlerinde tartışılacaktır. | | Nitel araştırmaların bilimsel inanırlığı nasıl sağlanır? Nitel araştırmaların güvenirliğini artırmak için neler yapılmalıdır? Nitel araştırmaların aktarılabilirlik ve onaylanabilirliği ne de demektir? Konu başlıkları anlatılacaktır |
| DERS ADI: | | DERS ADI: | | DERS ADI: | | DERS ADI: |
| Nitel araştırmalar - III | | Nitel araştırma yaklaşımları - X | | Veri toplama aracı geliştirme- I | | Nitel araştırmalarda sıkça karşılaşılan hatalar |
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 | Ders Verecek Öğretim Üyesi: Doç. Dr. Ramazan YİRCİ | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Serkan ÜNSAL | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yasin DEMİR | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE |
| DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: | | DERS KONUSU: |
| Nitel araştırmaları farklı kılan özellikler | | Durum çalışması | | Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri | | Nitel Araştırmada Sıkça Yapılan Hatalar |