KSÜ Logo

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Lisansüstü Öğrencilerin Nitel Araştırma Becerilerini Geliştirme

  Etkinlik Programı

 

 

 

A  ŞUBESİ

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

SAAT/GÜN

3. GÜN

SAAT/GÜN

4. GÜN

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Eğitimde nitel araştırma

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VI

 

Veri toplama yöntemleri-I

 

Veri analiz yöntemleri - I

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

Proje hedeflerini açıklanması - Tanışma ve Buz kırma Etkinliği

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

 

Gömülü teori

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda veri

toplama yöntemleri: Gözlem

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

İçerik analizi, Betimsel analiz ve Söylem Analizi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Eğitim bilimleri alanında nitel araştırma neden yapılmalı, sadece nicel araştırmalar eğitim bilimleri alanında neden yetersiz kalabilir, nitel araştırma yöntemleri ile

neler yapılabilir sorularına cevaplar aranacaktır.

 

Gömülü teorinin tanımı, karakteristik özellikleri, türleri, takip edilecek aşamalar ve gömülü teori çalışmalarının zor olan yanları anlatılacaktır.

 

Her bir grup gözlem tekniğinin kullanıldığı birer makaleyi inceleyerek, makalede kullanılan gözlem tekniğinin teknik detaylarını, güçlü ve zayıf yönlerini tartışacaktır.

 

Analiz birimin seçimi, tümevarım ve tümdengelim içerik analizi, içerik analizinin güçlü ve zayıf yönleri, içerik analizinde güvenirlik ile betimsel ve

söylem analizinin temel özellikleri işlenecektir.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Bilimsel Paradigmalar

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VII

 

Veri toplama yöntemleri- II

 

Veri analiz yöntemleri - II

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM

 

 

 

 

 

 

 

Dr. Öğr. Üyesi. İsmail Yelpaze

 

 

 

 

 

 

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Paradigma dönüşümleri ve Nitel Araştırma

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Uygulamalar ile Gömülü teori

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Görüşme, Odak grup

görüşmesi

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

Uygulamalarla içerik analizi & Söylem Analizi

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nitel ve Nicel araştırmaların dayandığı pozitivist ve post- pozitivist paradigmaların özellikleri ve bunların bilimsel araştırma süreçlerine etkisi.

 

Gruplara birer tane gömülü teori deseninde tamamlanmış araştırma paylaşımı yapılarak her bir grubun, üyeleriyle bu araştırmayı analiz etmeleri istenecektir. Sonrasında her bir grubun sınıfta, kendilerine verilen çalışmanın güçlü ve zayıf yönlerini, kuramsal olarak

tartışmaları istenecektir.

 

Daha önceki derslerde belirlenen birer problem cümlesi her bir grup tarafından ayrı ayrı belirlenerek, problem cümlesine yönelik görüşme/odak grup görüşmesinde kullanılacak görüşme sorularını hazırlamaları istenecektir.

 

İçerik analizi yöntemimin kullanıldığı Eğitim bilimleri alanında hazırlanmış doktora tezlerinden her bir grup için farklı birer tez belirlenerek, tezde kullanılan içerik analizi yöntemi derinlemesine incelenerek grupların raporlaştırmaları

istenecektir.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:


 

 

Nitel araştırmalar - I

 

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VIII

 

 

Veri toplama yöntemleri- III

 

 

Veri analiz yöntemleri - III

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM

 

 

 

 

 

 

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

 

 

 

 

 

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

Nitel araştırmaların tasarlanması, Nitel araştırmaların temel

özellikleri

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

 

Etnografik çalışmalar

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

Uygulamalarla betimsel analiz ve söylem analizi

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Çalışma konusun belirlenmesi, araştırılabilir bir soru oluşturulması, belirlene sorunun uygun bir teoriye dayandırılmasının nasıl olması gerektiği anlatılacaktır.

 

Etnografik çalışmalarının tanımı, özellikleri türleri, güçlü ve zayıf yönleri ile işlem basamakları anlatılacaktır.

 

Doküman analizi yoluyla tamamlanmış nitel araştırmalardan her bir grup için birer tane belirlenerek, araştırmalarda yapılan doküman analizi derinlemesine

incelenecektir.

 

Eğitim bilimleri alanında betimsel analiz yöntemiyle yayımlanmış makalelerden her bir grup için farklı birer makale belirlenerek, makalelerde kullanılan betimsel analiz yöntemi gruplar halinde

tartışılacaktır.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalar - II

 

Nitel araştırma yaklaşımları - IX

 

Veri toplama aracı geliştirme- I

 

Nitel araştırmalarda inandırıcılık - I

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

Problem durumunun belirlenmesi

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

 

Uygulamalar ile Etnografik çalışmalar

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

 

Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri toplama araçlarının

geliştirilmesi

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Problem durumu belirlenirken neler yapılmalı, hangi kaynaklardan faydalanılmalı, problem durumunun ne gibi özellikleri olmalı, konuları işlenecektir.

 

Ders yürütücüsünün belirlediği üç etnografik çalışma, gruplara incelemeleri ve inceleme sonuçlarını sınıf ortamında tartışmaları için verilecektir. Gruplar kendilerine verilen çalışmaların bilimsel

süreçlerini sırayla tartışacaktır.

 

Bir problem cümlesi belirlenerek, her bir grup ayrı ayrı görüşme ve odak grup görüşmelerinde kullanılmak üzere görüşme soruları hazırlayarak, üzerlerinde tartışılacaktır.

 

Nitel araştırmaların bilimsel inanırlığı nasıl sağlanır? Nitel araştırmaların güvenirliğini artırmak için neler yapılmalıdır? Nitel araştırmaların aktarılabilirlik ve onaylanabilirliği ne de

demektir? Konu başlıkları anlatılacaktır

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalar - III

 

Nitel araştırma yaklaşımları - X

 

Veri toplama aracı geliştirme- I

 

Nitel araştırmalarda sıkça karşılaşılan hatalar

 

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

Nitel araştırmaları farklı kılan özellikler

 

 

Durum çalışması

 

 

Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri

 

Nitel Araştırmada Sıkça Yapılan Hatalar


 

 

 

 

 

toplama araçlarının geliştirilmesi

 

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nitel araştırmaların güçlü yönlerinden bahsedildikten sonra nitel araştırma sonuçlarının güçlü olabilmesi için araştırmacıların nelere dikkat etmeleri gerektiği anlatılacaktır. Bununla birlikte nitel araştırmaların sorunlu yönlerini neler olduğu ve nasıl giderilebileceği konularında bilgi

verilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Durum çalışmasının tanımı yapıldıktan sonra temel özellikleri açıklanacaktır. Durum çalışması türleri, aşamaları ve zorlukları anlatılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Bir problem cümlesi belirlenerek, her bir grup ayrı ayrı doküman analizinde kullanılmak üzere incelenecek dokümanları belirlemeleri istenecektir. Sonrasında belirlenen dokümanlar problem cümlesi perspektifinde tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nicel araştırma geleneğinden gelen araştırmacıların nitel araştırmalara taşıdığı alışkanlıkları, nitel araştırmalarsa sayıların yeri konuları işlenecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - XI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Örnekleme yöntemleri – I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Araştırma Önerisi - I

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Erkan H. ATALMIŞ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

DERS KONUSU:

 

Nitel araştırma yaklaşımlarına giriş

DERS KONUSU:

 

Uygulamalar ile Durum çalışması

DERS KONUSU:

 

Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri: Aykırı Durum Örnekleme, Yoğunluk Örnekleme, Maksimum Çeşitlilik

Örnekleme

DERS KONUSU:

 

Nitel araştırma önerisi yazma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Genel hatlarıyla bir nitel araştırmanın özelliklerinden bahsedildikten sonra nitel araştırmaya nasıl ve nerden başlanması

gerektiği örneklerle tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Her bir grup için birer durum çalışması örneği paylaşılarak, grupların bu çalışmaları analiz etmeleri istenecektir. Gruplar, analiz sonuçlarını sınıfta sırayla tartışacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Amaçlı örnekleme yöntemleri detaylı bir şekilde işlenerek, her bir örnekleme yönteminin neden ve ne zaman tercih edilmesi gerektiği tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nitel bir araştırmada olması gereken özet, giriş, yöntem, veri toplama araçları, veri analizi, başlıklarının içeriklerinin anlatımı yapılacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - II

 

 

 

 

 

 

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - XII

 

 

 

 

 

 

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Örnekleme yöntemleri - II

 

 

 

 

 

 

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel Veri Analiz Yazılımları- I

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Erkan H. ATALMIŞ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

DERS KONUSU:

 

Anlatı Çalışması

DERS KONUSU:

 

Eylem araştırması

DERS KONUSU:

 

Benzeşik (Homojen) Örnekleme, Tipik Durum Örnekleme, Kritik Durum Örnekleme

DERS KONUSU:

 

Nitel veri analiz programları: Nvivo, Atlas- ti, Maxqda

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Anlatı çalışmalarının temel özellikleri, türleri ve

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Eylem araştırmasının tanımı, özellikleri, tasarım planının yapılması, veri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Benzeşik, tipik ve kritik durum örneklemelerinin kullanıldığı araştırmalar

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nitel veri analizinde kullanılan yazılımlar


 

işlem basamakları anlatılacaktır.

 

toplama süreçleri ile eylem planının nasıl gerçekleştirileceği konuları anlatılacaktır.

 

belirlenerek, grupların bu araştırmaları örnekleme yöntemi bağlamında değerlendirmeleri

istenecektir.

 

hakkında genel bilgilendirme yapılacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16:00 -16:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16:00 -16:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - XIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16:00 -16:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Örnekleme yöntemleri - III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16:00 -16:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel Veri Analiz Yazılımları- II

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Erkan H. ATALMIŞ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

DERS KONUSU:

 

Uygulamalar ile anlatı çalışması

DERS KONUSU:

 

Uygulamalar ile Eylem araştırması

DERS KONUSU:

 

Kartopu veya Zincir Örnekleme, Ölçüt Örnekleme, Kolay Ulaşılabilir Durum

Örneklemesi

DERS KONUSU:

 

NVİVO

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

18 kişilik sınıf önce katılımcıların özelliklerine üç gruba ayrılacaktır. Bu gruplandırma, proje kapsamındaki tüm grup çalışmalarında kullanılacaktır. Ders yürütücüsü tarafından belirlenmiş anlatı çalışmaları, oluşturulan gruplara dağıtılarak, çalışmaların analiz etmeleri istenecektir. Her grup üzerinde çalıştıkları örnek çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini ayrı ayrı

tartışacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Eğitim bilimleri alanında, eylem araştırması yaklaşımında tamamlanmış yüksek lisans tezlerinden her bir grup için birer tan tez çalışması belirlenerek, gruplar tarafından incelenip, sınıfta belirlenen tezin araştırma yaklaşımının özellikleri tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Önceki derslerde belirlenmiş olan problem cümlelerinde kullanılma üzere; neden kartopu örnekleme yöntemi, neden ölçüt örnekleme yöntemi ve neden kolay durum örnekleme yöntemi seçilebilir? Konuları gruplar halinde tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Nvivo yazılımının nasıl kullanıldığı, bu yazılım ile kodlamaların nasıl yapıldığına ilişkin bir uygulama gerçekleştirilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:00 -17:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:00 -17:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Problem cümlesi – I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:00 -17:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Örnekleme yöntemleri - IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:00 -17:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Araştırmanın raporlanması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

Doç. Dr.Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. İsmail YELPAZE

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE

DERS KONUSU:

 

Fenomolojik çalışmalar

DERS KONUSU:

 

Her bir nitel araştırma yaklaşımına yönelik problem cümlesinin hazırlanması

DERS KONUSU:

 

Daha önceden belirlenen her bir problem durumuna yönelik uygun örnekleme

yöntemlerinin belirlenip, tartışılması

DERS KONUSU:

 

Raporlaştırma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Fenomolojik araştırmaların temelleri, tanımı, türleri ve bu desende yürütülecek araştırmaların işlem basamakları anlatılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Gruplar halinde altı farklı nitel araştırma yaklaşımlarına birer tane problem cümlesi hazırlamaları istenecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Grup bazlı belirlenecek örnekleme yöntemlerinin seçim gerekçesi, belirlenen örnekleme yönteminin problem cümlesi bağlamında neden tercih edildiği tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Bu ders saatinde araştırmanın yöntemi, kullanılacak veri toplama aracı, ile veri analiz yöntemlerinin raporlaştırılması istenecektir.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18:00 -18:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18:00 -18:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Problem cümlesi - II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18:00 -18:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Örnekleme yöntemleri - V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18:00 -18:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Genel Değerlendirme ve Kapanı

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. İsmail YELPAZE

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

DERS KONUSU:

 

Uygulamalar ile Fenomolojik çalışmalar

DERS KONUSU:

 

Her bir nitel araştırma yaklaşımına yönelik problem cümlesinin hazırlanması

DERS KONUSU:

 

Daha önceden belirlenen her bir problem durumuna yönelik uygun örnekleme yöntemlerinin belirlenip,

tartışılması

DERS KONUSU:

 

Genel değerlendirme ve soru-cevap

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Ders yürütücüsü tarafından her bir grup için fenomolojik desende yapılmış birer çalışma, grup üyeleriyle paylaşılacaktır. Gruplar kendi içlerinde çalışmaları inceleyerek, her bir çalışmanın güçlü ve zayıf yönlerini belirleyecek ve gruplar yaptıkları incelemeleri sınıfta tartışacaklardır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Belirlenen problem cümleleri derinlemesine analiz edilerek, dikkat edilmesi gereken teknik detaylar üzerinde tartışmalar yapılarak, olası hatalardan arınık hale getirilmesi için tartışmalar yapılacak.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Grup bazlı belirlenecek örnekleme yöntemlerinin seçim gerekçesi, belirlenen örnekleme yönteminin problem cümlesi bağlamında neden tercih edildiği tartışılacaktır.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Tüm eğitmenler ve katılımcılar çevrimiçi ortamda bir araya gelerek, proje yürütücüsünün önderliğinde; katılımcıların soruları ve görüşleri değerlendirilecektir.

Katılımcılara dijital ortamda hazırlanan katılım belgeleri eposta

adreslerine gönderilerek program tamamlanacaktır

Toplam Ders Sayısı=10

Toplam Ders Sayısı=10

Toplam Ders Sayısı=10

Toplam Ders Sayısı=10

 

 

B  ŞUBESİ

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

SAAT/GÜN

3. GÜN

SAAT/GÜN

4. GÜN

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Eğitimde nitel araştırma

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VI

 

Veri toplama yöntemleri-I

 

Nitel Veri Analiz Yazılımları- I

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

Proje hedeflerini açıklanması - Tanışma ve Buz kırma Etkinliği

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

 

Gömülü teori

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Gözlem

08:00 -

08:45

Ders Saati:

1

Nitel veri analiz programları: Nvivo, Atlas- ti, Maxqda

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Eğitim bilimleri alanında nitel araştırma neden yapılmalı, sadece nicel araştırmalar eğitim bilimleri alanında neden yetersiz kalabilir, nitel araştırma yöntemleri ile neler yapılabilir sorularına cevaplar aranacaktır.

 

Gömülü teorinin tanımı, karakteristik özellikleri, türleri, takip edilecek aşamalar ve gömülü teori çalışmalarının zor olan yanları anlatılacaktır.

 

Her bir grup gözlem tekniğinin kullanıldığı birer makaleyi inceleyerek, makalede kullanılan gözlem tekniğinin teknik detaylarını, güçlü ve zayıf yönlerini tartışacaktır.

 

Nitel veri analizinde kullanılan yazılımlar hakkında genel bilgilendirme yapılacaktır.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Paradigmalar

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VII

 

Veri toplama yöntemleri- II

 

Nitel Veri Analiz Yazılımları- II

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

 

Dr. Öğr. Üyesi Fatih TANRIKULU

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Paradigmal dönüşümler ve Nitel Araştırma

 

 

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Uygulamalar ile Gömülü teori

 

 

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Görüşme, Odak grup görüşmesi

 

 

09:00 -

09:45

Ders Saati:

1

NVİVO

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Bilim dünyasının pozitivist paradigmalardan post pozitivist paradigmalara geçişi ve bu paradigmaların özellikleri anlatılacaktır.

 

Gruplara birer tane gömülü teori deseninde tamamlanmış araştırma paylaşımı yapılarak her bir grubun, üyeleriyle bu araştırmayı analiz etmeleri istenecektir. Sonrasında her bir grubun sınıfta, kendilerine verilen çalışmanın güçlü ve zayıf yönlerini, kuramsal olarak tartışmaları istenecektir.

 

Daha önceki derslerde belirlenen birer problem cümlesi her bir grup tarafından ayrı ayrı belirlenerek, problem cümlesine yönelik görüşme/odak grup görüşmesinde kullanılacak görüşme sorularını hazırlamaları istenecektir.

 

Nvivo yazılımının nasıl kullanıldığı, bu yazılım ile kodlamaların nasıl yapıldığına ilişkin bir uygulama gerçekleştirilecektir.

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalar - I

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - VIII

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Veri toplama yöntemleri- III

10:00 -10:45

Ders Saati:

1

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalarda inandırıcılık - I


 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE

DERS KONUSU:

DERS KONUSU:

DERS KONUSU:

DERS KONUSU:

Nitel araştırmaların tasarlanması, Nitel araştırmaların temel

özellikleri

Etnografik çalışmalar

Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri: Doküman incelemesi

Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Çalışma konusun belirlenmesi, araştırılabilir bir soru oluşturulması, belirlene sorunun uygun bir teoriye dayandırılmasının nasıl olması gerektiği anlatılacaktır.

Etnografik çalışmalarının tanımı, özellikleri türleri, güçlü ve zayıf yönleri ile işlem basamakları anlatılacaktır.

Doküman analizi yoluyla tamamlanmış nitel araştırmalardan her bir grup için birer tane belirlenerek, araştırmalarda yapılan doküman analizi derinlemesine incelenecektir.

Nitel araştırmaların bilimsel inanırlığı nasıl sağlanır? Nitel araştırmaların güvenirliğini artırmak için neler yapılmalıdır? Nitel araştırmaların aktarılabilirlik ve onaylanabilirliği ne de demektir? Konu başlıkları

anlatılacaktır

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalar - II

 

Nitel araştırma yaklaşımları - IX

 

Veri toplama aracı geliştirme- I

 

Veri analiz yöntemleri - I

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

 

Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

Problem durumunun belirlenmesi

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

 

Uygulamalar ile Etnografik çalışmalar

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

 

Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri toplama araçlarının

geliştirilmesi

 

 

11:00 -11:45

Ders Saati:

1

İçerik analizi, Betimsel analiz ve Söylem Analizi

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Problem durumu belirlenirken neler yapılmalı, hangi kaynaklardan faydalanılmalı, problem durumunun ne gibi özellikleri olmalı, konuları işlenecektir.

 

Ders yürütücüsünün belirlediği üç etnografik çalışma, gruplara incelemeleri ve inceleme sonuçlarını sınıf ortamında tartışmaları için verilecektir. Gruplar kendilerine verilen çalışmaların bilimsel

süreçlerini sırayla tartışacaktır.

 

Bir problem cümlesi belirlenerek, her bir grup ayrı ayrı görüşme ve odak grup görüşmelerinde kullanılmak üzere görüşme soruları hazırlayarak, üzerlerinde tartışılacaktır.

 

Analiz birimin seçimi, tümevarım ve tümdengelim içerik analizi, içerik analizinin güçlü ve zayıf yönleri, içerik analizinde güvenirlik ile betimsel ve söylem analizinin temel özellikleri işlenecektir.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırmalar - III

 

Nitel araştırma yaklaşımları - X

 

Veri toplama aracı geliştirme- I

 

Veri analiz yöntemleri - II

 

Ders Verecek Öğretim Üyesi:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

Doç. Dr. Tuncay Yavuz ÖZDEMİR

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

Dr. Öğr. Üy. Seçil Eda ÖZKAYRAN

12:00 -12:45

Ders Saati:

1

Doç. Dr. Reyhan AĞÇAM

 

Doç. Dr. Fatih TANRIKULU

 

 

 

 

 

 

 

Doç. Dr. Abdullah ÇETİN

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

 

Durum çalışması

 

 

 

 


 

Nitel araştırmaları farklı kılan özellikler

 

 

 

Her bir veri toplama yöntemine yönelik veri toplama araçlarının geliştirilmesi

 

Uygulamalarla içerik analizi & Söylem Analizi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Nitel araştırmaların güçlü yönlerinden bahsedildikten sonra nitel araştırma sonuçlarının güçlü olabilmesi için araştırmacıların nelere dikkat etmeleri gerektiği anlatılacaktır. Bununla birlikte nitel araştırmaların sorunlu yönlerini neler olduğu ve nasıl giderilebileceği konularında bilgi

verilecektir.

Durum çalışmasının tanımı yapıldıktan sonra temel özellikleri açıklanacaktır. Durum çalışması türleri, aşamaları ve zorlukları anlatılacaktır.

Bir problem cümlesi belirlenerek, her bir grup ayrı ayrı doküman analizinde kullanılmak üzere incelenecek dokümanları belirlemeleri istenecektir. Sonrasında belirlenen dokümanlar problem cümlesi perspektifinde tartışılacaktır.

İçerik analizi yöntemimin kullanıldığı Eğitim bilimleri alanında hazırlanmış doktora tezlerinden her bir grup için farklı birer tez belirlenerek, tezde kullanılan içerik analizi yöntemi derinlemesine incelenerek grupların raporlaştırmaları istenecektir.

 

 

 

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - I

 

Nitel araştırma yaklaşımları - XI

 

Örnekleme yöntemleri – I

 

Nitel araştırmalarda sıkça karşılaşılan hatalar

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Dr. Öğr. Üyesi İsmail YELPAZE

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

DERS KONUSU:

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırma yaklaşımlarına giriş

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

 

Uygulamalar ile Durum çalışması

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

 

Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri: Aykırı Durum Örnekleme, Yoğunluk Örnekleme,

Maksimum Çeşitlilik Örnekleme

 

 

14:00 -14:45

Ders Saati:

1

Nitel Araştırmada Sıkça Yapılan Hatalar

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

 

Genel hatlarıyla bir nitel araştırmanın özelliklerinden bahsedildikten sonra nitel araştırmaya nasıl ve nerden başlanması gerektiği örneklerle

tartışılacaktır.

 

Her bir grup için birer durum çalışması örneği paylaşılarak, grupların bu çalışmaları analiz etmeleri istenecektir. Gruplar, analiz sonuçlarını sınıfta sırayla tartışacaktır.

 

Amaçlı örnekleme yöntemleri detaylı bir şekilde işlenerek, her bir örnekleme yönteminin neden ve ne zaman tercih edilmesi gerektiği tartışılacaktır.

 

Nicel araştırma geleneğinden gelen araştırmacıların nitel araştırmalara taşıdığı alışkanlıkları, nitel araştırmalarsa sayıların yeri konuları işlenecektir.

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

DERS ADI:

 

Nitel araştırma yaklaşımları - II

 

Nitel araştırma yaklaşımları - XII

 

Örnekleme yöntemleri - II

 

Veri analiz yöntemleri - III

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:

 

Doç. Dr. Ramazan YİRCİ

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

Doç. Dr. Yasin DEMİR

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

 

 

15:00 -15:45

Ders Saati:

1

Dr. Öğr. Üyesi İsmail Yelpaze

 

Doç. Dr. Serkan ÜNSAL

 

DERS KONUSU: